Utomhusreklam skapar enorma möjligheter för extra exponering

Utomhusreklam är ett bra sätt att nå betydligt fler än din egentliga målgrupp. Det kan visa sig att dina produkter får ett bredare genomslag än du väntade dig.

Vem kan man nå med utomhusreklam? I princip alla, faktiskt! Det är inte bara företag inom naturliv och frisksport som har anledning att göra reklam utomhus. På städernas gator och torg vandrar varje dag mängder av potentiella kunder. Oväntat många av dem skulle kunna vara intresserade av just det du har att sälja.

Med utomhusreklam når du inte bara den målgrupp du tänker dig att du har. Du når även alla andra förbipasserande – och får alltså tillgång till en otroligt bred potentiell kundkrets till samma pris som du betalar för att nå dina planerade kunder. Om en reklamkampanj utomhus är rätt utformad kan den så kallade X-faktorn vara enorm. Tänk att så många visade sig vilja ha dina varor!

Utomhusreklam kan vara stor eller liten, dyr eller billig

För de som arbetar inom utomhusreklam är detta känt sedan länge. Det finns många fördomar i reklambranschen, och det gäller inte minst just utomhusreklam. Som att dessa kampanjer skulle vara dyra, till exempel. Det är de inte. Särskilt inte sett till den enorma exponering som en välplacerad utomhusreklam får.

Du kan även välja större eller mindre kampanjer utomhus. Både till omfång, tidsperiod och fysiskt utförande av vepor och reklamaffischer. Självklart kostar en stor LED-skylt mer än en liten pappersaffisch. Men båda delar ingår faktiskt i begreppet utomhusreklam.

15 Feb 2023